Kategorier
Employer Experience

Hemarbetets dåliga samvete

Klockan är halv åtta och du vaknar för att göra dig redo inför arbetsdagen hemma vid köksbordet. Du duschar, klär på dig – struken blus (men sköna byxor som inte sitter åt så hårt), frukost och lite extra kaffe i termosen. Kontrollerar att inget stökigt, konstigt eller pinsamt syns i bakgrunden inför planeringsmötet som startar klockan halv nio… shit, en minut kvar! Alla ser så fräscha och pigga ut och du funderar på om kollegorna klivit upp tidigare och redan jobbat en timme eller två. 😰 ”Tänk om jag jobbar mindre än alla andra – det känns så. Man får ju…Fortsätt läsaHemarbetets dåliga samvete

Kategorier
Customer Experience Ledarskap

The startup owner’s manual: Interview with the engine behind Malmö’s ”Highway to business”, Fadi Barakat

The world pandemic has made a lot of people lose their jobs, increasing unemployment rates in the labor market worldwide, and creating obstacles for companies and jobseekers to find new work opportunities. We hope that this interview with Fadi Barakat from Malmö Stad will be especially of help for those who decided to start their own business in response to unemployment, and those who want to stay relevant in the market.   Hi Fadi! It’s a pleasure to be talking with you today! You are currently working as a Business Development Manager at the Business and Trade Office of Malmö Stad, and…Fortsätt läsaThe startup owner’s manual: Interview with the engine behind Malmö’s ”Highway to business”, Fadi Barakat

Kategorier
Customer Experience

Hur du bygger en kundresa

Den ultimata guiden till att bli en mästare på att skapa kundresor Dags för dig att göra en kundresa? Sluta leta, du har kommit till rätt plats. Vi har skapat hundratals kundresor för kunder som Malmö Redhawks, Cellbes, Volkswagen group, Skellefteå kraft, Göteborg Energi, med mera. I denna guiden kommer du att få lära dig: Vad en kundresa är, och varför alla företag behöver en kundresa Hur du lär känna dina kunder Hur du skapar kundresan tillsammans med ditt team Är du redo? Då kör vi! Men vänta nu Ingela, varför ska jag ens skapa en kundresa? Vi har frågat…Fortsätt läsaHur du bygger en kundresa

Kategorier
Customer Experience

Hur du tar vara på att äldre har börjat handla livsmedel online

En helt ny målgrupp börjar vakna för e-handel E-handel för äldre är något vi har pratat om länge. Med e-handel skulle det bli lättare att handla mat, gå till doktorn, få foton av familjen och umgås med barnbarn som bor långt borta. I vissa fall har internet uppfyllt förhoppningar men i många fall har det har gått trögare än vad vi trodde. Som att handla matvaror online till exempel. Men nu, i COVID-19s fotspår, går digitaliseringen hos äldre i raketfart. Så hur tar du vara på detta och skapar lojalitet i en helt ny kundgrupp som aldrig handlat matvaror online…Fortsätt läsaHur du tar vara på att äldre har börjat handla livsmedel online

Kategorier
Social Listening

Social Listening: Ge dina kunder vad de behöver

Undrar du om Social Listening kan vara ett stöd för dig och ditt team? I mina projekt med Danji använder jag Social Listening som ett extremt effektivt stöd i att få reda på vad kunder behöver för att må bra och vara lojala. Idag är det ett verktyg som många företag använder världen över, särskilt i tider då kundrelationen kan vara skakig. För mig är Social Listening är ett självklart sätt att kick-starta ett riktigt vasst kundupplevelsearbete och att skapa kontinuitet och mätbarhet. Jag brukar inkludera Social Listening i början av ett kundupplevelseprojekt för att hålla ett skarpt öra mot…Fortsätt läsaSocial Listening: Ge dina kunder vad de behöver